Liberty Bell Auto Protect Logo

Liberty Bell Auto Protect

star star star star star_border

5.7

Overall Score

LAST UPDATED: October 5th, 2021

Liberty Bell Auto Protect is a car warranty company founded in 2010. It is dedicated to providing exceptional coverage for your vehicle at an affordable price. Liberty Bell Auto Protect offers several extended warranty plan options with coverage ranging from two to five years. Customers who work with a specialist can set-up flexible monthly payment options. Liberty Bell Auto Protect uses ASE certified technicians for all repairs, and has teams available to help at any time.

Review Icon

Customer Review: Patricia David from Chicago, IL

"I am impressed with Liberty Bell with their claim process. I filed a claim for my Jeep Grand Cherokee wherein the transmission went out, and they fixed that. You guys saved my family and me during these tough times. Thank you."

View Liberty Bell Auto Protect Customer Reviews

thumb_up

The Good

  • Plan Options and Features
  • Good Customer Service
  • Licensed ASE Technicians

Plan Options

Liberty Bell Auto Protect offers three plans:

  • Platinum
  • Platinum Plus
  • Platinum Prime

The Platinum plan covers the engine, transmission, cooling system, electrical system, drive axle, brake system, and AWD.

The Platinum Plus auto warranty plan also provides protection for the steering system.

The Platinum Prime plan covers everything the Platinum Plus plan does. The air conditioning, fuel system, ABS brakes, suspension, the turbo or super charger, seals, gaskets, and GPS navigation are also covered parts.

These plan options allow car owners to choose a plan that best meets their car’s needs.

Plan Features

Each of Liberty Bell Auto Protect's plans include:

  • 24/7 road side assistance
  • rental car assistance
  • trip interruption assistance
  • towing
  • dead battery and out-of-gas aid

Liberty Bell Auto Protect ensures that its clients are well taken care of with these plan features.

Liberty Bell Auto Protect also stands out because its plans do not have a deductible. For all covered repairs, parts and labor are fully covered by the company. Policyholders do not have to pay anything for covered repairs.

Good Customer Service

Liberty Bell Auto Protect supplies its clients with knowledgeable and helpful customer service. Customer service is available around the clock and can be reached via email or phone call. Whatever questions or issues come up, customers can receive help from Liberty Bell Auto Protect when they need it.

Liberty Bell Auto Protect also has strong working relationships with car dealers, so its car warranty is accepted most places. This means that it is easier for clients to find good repair shops to have their cars repaired.

Licensed ASE Technicians

Liberty Bell Auto Protect hires technicians licensed by the National Institute for Automotive Service Excellence. 

The National Institute for Automotive Service Excellence is a non-profit that works to protect consumers by ensuring high quality auto service. It has been doing this since 1972. 

Hiring licensed ASE technicians makes Liberty Bell Auto Protect a trusted company and demonstrates its dedication to quality and great customer service. Clients can be confident that each needed repair is taken care of by a qualified mechanic.

thumb_down

The Bad

  • Not All Cars Qualify

Not All Cars Qualify

Liberty Bell Auto Protect only offers car warranties for cars that were made in 2000 and later. The cars cannot have more than 150,000 miles on them.

If your car is newer and has low mileage, then a Liberty Bell Auto Protect warranty can be a good purchase.

gavel

The Bottom Line

Liberty Bell Auto Protect offers good car warranty coverage options. Clients have three coverage plans to choose from. The Platinum plan offers the most essential coverage. The higher tier plans provide additional auto protection. The no-deductible plans are especially nice because it means that clients do not pay a dime for covered repairs.

Like other warranty companies, Liberty Bell Auto Protect's coverage plans include 24-7 roadside assistance, towing, and out of gas help, in addition to the basic car warranty coverage. These features help warranty owners beyond what an extended warranty offers.

Liberty Bell Auto Protect has knowledgeable customer service and hires ASE licensed technicians. Liberty Bell Auto Protect takes good care of its clients and ensures that their cars are well taken care of.

Warranty coverage with Liberty Bell Auto Protect is also widely accepted by dealerships. 

If you're looking for an extended warranty and the peace of mind it can offer, Liberty Bell Auto Protect is worth considering.

Was this content helpful?
thumb_up Yes thumb_down No

We'll Introduce You!

Call our recommended rep over at Liberty Bell Auto Protect below.

1-(855) 954-8337

Star Rating

4.2

star star star star star_border

85 Reviews

Review Breakdown

5 grade

71%

4 grade

8%

3 grade

2%

2 grade

1%

1 grade

18%

Sentiment Criteria

Value

star star star star star_border

Quality

star star star star star_border

Service

star star star star star_border

Trustworthiness

star star star star star_border
cancel

Filter by:

arrow_drop_down

Sort by:

arrow_drop_down
info
star star_border star_border star_border star_border

Robie Hoadley Newport, VT

I am having a hard time getting a hold of anyone in the company to get any work done on my car. All I get is the mail box is full and there for cannot talk to anyone. My dealership can't do any work on my vehicle until Liberty Bell oks it. It is so frustrating... I have to have my car for my work. I really wish someone would please return our calls or answer our calls. Where is everyone in the company anyway.....

11 months ago

star star_border star_border star_border star_border

John Abraham Richardson, TX

Purchased the Platinum Prime for my vehicle, took my car to the dealership to be diagnosed after hearing some noises from underneath. The dealership pointed out the issue and asked if I had a extended warranty on the car. The dealership called Liberty Bell Auto, explained the issue, and Liberty Bell denied the repair, claiming it was apart of the wear and tear. The service advisor pointed out that its not a wear and tear item, and its only replaced or serviced if there is mechanical issues to that part. My advisor pointed out that he was shocked that they denied the claim, and it is covered by most extended warranties. I remember clearly the associate who sold me the plan, was doing everything to get the sale during my phone call. Even coming down by hundreds of dollars from the original quote if I signed up that day. Which I took the bait and now I realize, I made a mistake. Clearly its about making the sale, rather than providing a service. Funny enough, when the rubber hits the road, as with all 'extended warranties', when the time comes to pay up for repairs, they will deny the repair. Please be vigilant about the 'reviews' on Google and other review about their 5 star rating.

1 year ago

star star_border star_border star_border star_border

josh fiallo Riverview, FL

Liberty bell.. the worst. They will never pick up, my dealership called for a whole week before I finally was able to get through. Any claim they will deem as “pre existing”. The funny part is, they do this over the phone. They won’t send anyone to verify it was pretty existing or not, as well as when I said sill provide proof from the dealership itself, the customer service rep on the phone started screaming and trying to say I was attempting warranty fraud. Then hung up. Took me another 2 days to get a hold of someone after that encounter, and I demanded they cancel my policy.. another run around. They will label your claims as per existing, without prof, treat you horribly as well. Good luck getting a hold of anyone once you sign up after the sales pitch. A few people who have it that are aware of my issue and heard the call, are cancelling. Goodbye

2 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Shane Radecki Tucson, AZ

Stay away...they lie to sucker you in, use Endurance or Carshield I just purchased this warranty after being dissatisfied with my other company, I was assured they were better then Carshield and Edurance and they always pay their claim especially since my car has always had an extended warranty. My sales guy was pushy too and told me he was my ONLY go to person, funny thing is I've never been able to speak to him again and asked why he lied. I would of stayed with Carshield.  My car started acting funny after my policy went into effect, which is interesting because it got a new tranny last summer, fully covered and now its the transfer case, which cost about $6k to fix and it was misdiagnosed in December with motor mounts for $3k and they wouldn't pay for that either. So I get all my receipts of constantly keeping up with regular maintenance and tires and obvious work approved of my prior warranty companies, I get the phone call today that they denied my claim because of pre-existing, if it was pre-existing dont you think in August when the tranny was put in I would have been told??? Seems like they don't want to pay to me.  You keep up with you car, you believe the salesperson and Joe W that he's there to help, you take it to Infiniti to get correct diagnose and they still deny you. Why would a buy a car without a warranty to only be denied? Well, because of this I can't afford the amount to fix it and have to turn my car in and take a voluntary repossession and be car less because they lied, especially Joe W!  What is the point of buying a used car and keeping a warranty on it if your warranty gets out of every claim stating pre-existing or normal wear and tear?? Thanks Liberty Bell for making a single mother car less and paying on a car warranty that you don't help with! Why have your salesman say your the best and they walk you through it all only to deny 2 claims in of a less than 4 month warranty. Hope you feel good, to make me car less and have to file for bankruptcy because my loan is $17k and it doesn't drive anymore! Hope you feel good cause I'm in tears and I have no way to work or drive my children to school. Nice! Bought my dream car only for you to make me have to give it back for a cope out because you're cheap!

2 years ago

Liberty Bell Auto Protect Logo

Reply from Liberty Bell Auto Protect

The Customer brought the vehicle to Pep Boys on the date of 11/30/19 with a concern of a jerking and bucking. At the time pep boys thought motor mounts were the issue as well as they had mentioned the transmission had been previously replaced twice already. Then Infiniti of Tucson called in stating the transfer case needs to be replaced. The vehicle has had issues months prior to buying our contract and all these issues that are occurring are within the same original failure, in one of the phone calls, the consumer indicated the vehicle was in Midas after it was at Pep Boys. Midas was unable to handle the failure, so the only next step was to bring it to a dealer. The fact the vehicle has been to 3 shops with the same concern strongly proves our case that this is all one long pre--existing failure that no shop has been able to figure out properly so part after part is being thrown at the car in hopes of something fixing it. The above situation is not consistent with our auto warranty policy guidelines. therefore this claim was denied. Unfortunately our extended auto warranty does not cover any pre-existing conditions. Thank you.

Feb. 13th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

CARMINE IULIANO Philadelphia, PA

My wife Purchased a auto warranty from Liberty bell, when she attempted to submit a claim, the company used a line that states that is a technical service bulletin is discovered then they will not cover the work. After researching the issue, the notice does not in any portion of the statement in the bulletin does it mention that it is a TSB. it just reads that it is a recommendation if this happens that the engine is to replaced. There is nothing in the case that it is a technical service bulletin as it reads in the contract. They are not honoring the contract due to a call by the manager with researching the issue. Anything they can do not to honor teh contract.

2 years ago

Liberty Bell Auto Protect Logo

Reply from Liberty Bell Auto Protect

The customer submitted a claim for a Technical Service Bulletin. Technical Service Bulletins are not covered by our Vehicle Service contract and it clearly mentioned in our service agreement as an exclusion. We do apologize for any misunderstanding.

Jan. 7th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Yvan tran Mechanicsburg, PA

LIBERTY BELL AUTO PROTECTION - WARNING! SIGN UP AT YOUR OWN RISK True story for event on May of 2019 if you are not fully covered. All the mechanics at Ford Dealership in Manheim, PA are not following the proper State Inspection protocol, they will pass any used European vehicle just to make a sale! You the buyer, will end up paying way more out of pocket expenses because all four tires were switched off by the seller after she or he had some inside help with her State inspection. As a result, the new BMW car owner had to change 4 brand new tires that costed him $500 and a State inspection that was supposed to be done correctly is now amounting up to $2,000 because the previous owner either deleted all the codes or paid a friend mechanic clever cheater to help him put on a new State Inspection. Fortunately, the smart Yvan Tran had retained all the Bills as evidences to prove that after the car had an engine diagnostic performed by the best Master mechanics at Sun Motors Cars of Mechanicsburg, PA, they were able to pin point the parties who caused all the defects. LIBERTY BELL AUTO only paid 3.8% of coverage from the $2k out-of-pocket expenses. A new customer had to file a new claim with the claim department but have not seen a larger size check in three months! The customer was not impressed by how Joseph W handled the situation. What the point of purchasing coverage if it does cover all the parts and labors as mentioned on the policy!

2 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Craig Hemet, CA

I purchased a warranty platinum package they this warranty company which did not go into affect till 1000 miles, I was ok with that, then after the warranty kicked in and a few thousand miles later I had a problem that I took into certified auto shop, which they determined needed a repair done to the motor, so liberty was contacted for the repair, and liberty came back and said sorry we will not cover it because they consider it a pre existing condition based on there in house mechanics that evaluated the repair order. WHAT are you serious a in house mechanic that has never seen the car and can determine the cause and reasons of the failure. These people liberty bell are scam artist and will refuse to repair anything on your car even when the warranty was in full effect when you have a warranty issue, do not trust these people they want your money and will not pay any claim, even the certified shop told me a lot of warranty companies like liberty bell will not pay out for any claims and tell you it’s a pre existing condition and refund the money you spent on the warranty so they don’t have to pay the expense to repair your car. Now I’m screwed with a car that does not run because these people screwed me to get it fixed and I can’t afford to have it fixed, that was the purpose of the warranty. So do yourself a favor and stay away from these scammers, I’m sure there maybe good warranty places out there, but this liberty bell is not and will screw you, they only want your money hoping you don’t try to use it.

3 years ago

Liberty Bell Auto Protect Logo

Reply from Liberty Bell Auto Protect

Thank you Craig for the review. You submitted a claim for a Pre-existing condition after 267 miles since your policy came in to effect. The repair facility found heavy metal shavings inside the oil and a failure of this extent does not happen in a short time. It means over time there has been internal failure causing metal to build up in the engine, once you drain the oil, it is contaminated with metal and that would not happen in 267 miles, it is not a sudden failure. So, claim was denied. Our extended auto warranty does not cover any pre-existing conditions in your vehicle. It is not consistent with auto warranty policy guidelines and coverage. We have cancelled and refunded your payment. We do apologize for any misunderstanding. Thank you.

Aug. 5th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Stephen T New Castle, DE

Extremely Deceptive. First they promise a platinum plus policy when I call back to initiate they said the computer will no longer allow for that so I had to go with platinum , Then they kept e mailing me incorrect info to sign to initiate the policy. I did get everything straightened out and received my policy. Instead of a 500 mile waiting period as negotiated they upped it to 1500...an extra 1000 miles!!!! And they increased my premium by $400, When I called back in to correct the info they refunded my money rather than honor the original agreement. I have all paperwork for anyone to view. Can you imagine what a claim is going t be like? I had my concerns since they are not in the BBB. Also they are getting good ratings because they offer 1 free month if you write a review. The majority of people writing reviews haven't even had a claim yet......BEWARE!!!!!

3 years ago

Liberty Bell Auto Protect Logo

Reply from Liberty Bell Auto Protect

Hi Stephen, Thanks for leaving a review. We would like to apologize for your negative experience. We will make sure that this does not happen again. We’re normally known for our exceptional attention to detail, and we regret that we missed the mark. We do apologize for any misunderstanding about pricing and policy details. We hope to work with you for any future Auto Warranty Needs. Thank you.

Jul. 1st, 2019

star star_border star_border star_border star_border

Jim Shogren Los Angeles, CA

Terrible customer service. Does not honor claims. Does not provide reason for refusing claims. Case 2017 Mercedes Benz always maintained by Mercedes Benz dealer. Dealer (Mercedes Mechanic) diagnosed cracked piston, cylinder #1. Liberty Bell's response on phone, "claim denied, misdiagnosed problem" then hung up on both me and Mercedes Service representative. Liberty Bell Auto Protect has not provided the correct diagnosis of the problem. Liberty Bell Auto Protect has not responded to any of my emails regarding this problem.

1 year ago

star star_border star_border star_border star_border

Nini Stockbridge, GA

Liberty Bell Auto Protect is a crooked company! We thought our car was in good hands when we purchased their 5 year car warranty. Do not waste your money or your time on this crappy company. They will take your money and deny every claim you make! They are sweet until it is time to file a claim. The worst customer service! Do not make the mistake of purchasing any of their warranty plans, you will never get the opportunity to use it! Disgusted.

2 years ago

Liberty Bell Auto Protect Logo

Reply from Liberty Bell Auto Protect

This review is not relevant to us. Customer name or other credentials does not match with our records. This kind of vague and non- credible review is not helpful. Liberty Bell Auto Protect prides themselves in customer satisfaction and will continue to strive for customer happiness. Thank you.

Apr. 10th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

charles Mitchell Sugar Land, TX

This company is a total joke. I purchased the premium plan and the ac compressor on my 2012 Jaguar XK needed replacing and they flat out refused to cover the repairs. I gave the dealer the actual policy and was told based on my coverage the claim should be excepted, it was not. They offered me a refund that I will except because the warranty is meaningless.

3 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Sam Fort Myers, FL

Very deceptive in their cancellation provisions. Under cancellation clearly says $75.00 after thirty days. The buried in language regarding financing the contract is a $250.00 fee that you would not read if you have not financed. Very deceptive.

2 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Andrea Brooklyn, NY

I called regarding a quote for an extended warranty. The agent informed me of a particular coverage. I questioned the coverage as I did not understand the details of the policy. The agent became irate with me and hung up the phone. I was planning to go with this company but the customer service was disrespectful and unacceptable.

2 years ago

Liberty Bell Auto Protect Logo

Reply from Liberty Bell Auto Protect

This review is not relevant to us. Customer name or other credentials does not match with our records. This kind of vague and non- credible review is not helpful. Liberty Bell Auto Protect prides themselves in customer satisfaction and will continue to strive for customer happiness. Thank you.

May. 22nd, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Ronna Phelps Beaumont, TX

BUYER BEWARE! They refuse to pay for a covered item "because it doesn't meet there guideline." They tried to pass it off as a "wear and tear" item. How do you maintain an alternator? It either works or it doesn't.

2 years ago

Liberty Bell Auto Protect Logo

Reply from Liberty Bell Auto Protect

Please note that our extended auto warranty does not cover "wear and tear components" in your car. We do apologize for any misunderstanding. Thank you.

Sep. 9th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Muhammad Saeed Gainesville, FL

Unprofessional. Rude. Will not look at the prior service records - will have to take legal action against them

2 years ago

Liberty Bell Auto Protect Logo

Reply from Liberty Bell Auto Protect

Regarding this claim, we have sent a claims inspector to onsite for inspection. The inspection process found the issues in your vehicle is a clear indication of pre-existing condition related to the failure of the water pump. Our extended auto warranty does not cover any pre-existing conditions in your vehicle. It is not consistent with auto warranty policy guidelines and coverage. We do apologize for any misunderstanding. Thank you

May. 22nd, 2020