There are many solar companies out there, but which one actually provides the most value and best customer service? We've made it our mission to find out.

After conducting exhaustive research on the solar industry and gathering hundreds of Sunrun reviews, we've weighed the good and the bad and discovered Sunrun to be one of the top installers of solar panels based on a variety of criteria points.

Sunrun, which is the nation’s largest residential solar, storage, and energy service company, has installed over 1,600 megawatts of solar power and helped hundreds of thousands of consumers in 19 states, Washington D.C., and Puerto Rico to gain energy independence.

Sunrun is the pioneer of the solar-as-a-service model and continues to drive innovation of solar generation, storage, and energy services and technologies. The rooftop solar provider's mission is to create a planet run by the sun.

The Good

  • Payment Flexibility
  • Customized Solar Systems
  • Simple Solar Process
  • 25-Year Maintenance
  • Roof Warranties and Coverage for Solar Panels
  • Customer Care Team
  • Battery Storage Options
  • High Level of Transparency with Customers
  • Installation Experience
  • Extensive Availability
  • Helpful Website

Payment Flexibility

To fit customer needs, Sunrun offers several financing options, including solar leases, Power Purchase Agreements (PPAs), prepayments, outright purchases, and loans.

Sunrun solar lease and PPA options give customers the chance to reap the benefits of a home solar system for zero to little upfront cost.

The prepayment option features all of the same benefits as the lease option, except the customer doesn't have to worry about the hassle of monthly payments.

Purchasing a Sunrun solar system outright provides customers with long-term savings, while financing a Sunrun solar system through a loan allows customers to make payments to own their system, which provides long-term benefits.

Customized Solar Systems

Sunrun understands that every customer's home, lifestyle, and savings goal is unique.

As a result, the company customizes every system it installs to the customer's needs using its own proprietary Automated Site Modeling design technology. With just a few pieces of information and satellite imagery of the rooftop, Sunrun’s Automated Site Modeling software quickly designs a custom solar system to maximize energy production.

Simple Solar Process

Sunrun strives to make switching to clean energy as simple and hassle-free as possible for its customers. The rooftop solar provider saves time by taking care of everything from scheduling to permitting and allowing people to follow their installation progress through the mySunrun mobile app. The design and installation process is as follows:

  • Step 1: Sunrun's experienced technicians will visit, measure, and evaluate the home; ensure that a solar system is the right fit; and design a customized solar plan.
  • Step 2: Sunrun's design experts will review and make any adjustments to the custom evaluation.
  • Step 3: Sunrun submits the design plans to the local city government for permitting.
  • Step 4: After the permit is granted, Sunrun's installers will come out to the home, go over the custom design with the customer, receive approval, and get to work.
  • Step 5: Once the system has been installed, the city or county will perform the final inspection.
  • Step 6: Sunrun will submit documents to the utility company and "Permission to Operate" will be granted.

25-Year Maintenance

If customers choose to lease or obtain a PPA, Sunrun will own the system and, therefore, is responsible for all maintenance and repairs of the system. Additionally, Sunrun will refund customers if the panels installed on their roof ever underperform.

Roof Warranties and Coverage for Solar Panels

Other benefits of Sunrun's product include a 10-year warranty on systems that are purchased and up to a 25-year warranty on systems that are leased. Each solar customer's Sunrun contract also includes a roof warranty, which protects the roof from leaks or holes.

In addition, Sunrun provides its solar customers with daily system monitoring for no additional fee. The company's monitoring team oversees all all Sunrun systems and keeps an eye on production levels. If something happens or if performance dips, Sunrun will contact you as soon as possible to get things fixed.

Customer Care Team

Sunrun provides a U.S.-based customer care team that is ready to answer questions and help resolve any issues that may arise.

Battery Storage Options

Sunrun offers a battery storage option that can be purchased or leased called Brightbox. With Brightbox, customers can enjoy safe, clean, and reliable backup power in the event of a blackout.

Brightbox also helps customers manage electricity costs by seamlessly optimizing when a home uses electricity generated by solar panels, stored in the battery, or from the grid.

High Level of Transparency with Customers

Sunrun provides an abundance of helpful information on its website and strives to be very transparent with its customers. The company's website includes detailed solar education and FAQ sections, a helpful Guarantee page, and an informative "Plans and Services" page that will help customers better understand Sunrun's products and how to start taking advantage of solar power.

Installation Experience

When it comes to solar installation, Sunrun is one of the most experienced companies in the solar industry. In fact, the company is one of the few solar installers that has installed over 1,600 megawatts of solar energy.

As a result, Sunrun has offset 3.7 million tons of carbon emissions and helped more than 240,000 customers to control their electricity bills.

Extensive Availability

Sunrun currenty offers solar energy services in the following states and territories:

  • Arizona
  • California
  • Colorado
  • Connecticut
  • Florida
  • Hawaii
  • Maryland
  • Massachusetts
  • Nevada
  • New Hampshire
  • New Jersey
  • New Mexico
  • New York
  • Pennsylvania
  • Rhode Island
  • South Carolina
  • Texas
  • Vermont
  • Washington, D.C.
  • Wisconsin
  • Puerto Rico

Helpful Website

Sunrun's website includes a variety of articles and helpful, easy-to-digest resources, including information on solar panels, plans and services, the cost of solar, warranties, installations, rebates and incentives, net metering, local information, solar education, and more.

Considering doing business with Sunrun? Learn more.

The Bad

  • Outsourcing Installations for Remote Homes

Outsourced Installations for Remote Homes

A majority of Sunrun's installations are performed in-house, meaning that Sunrun employees will install the solar systems themselves, which is ideal. Occasionally, the company will contract other installers to work on homes that are too remote for Sunrun itself to reach.

While Sunrun does train and approve these third-party contractors before they work on a home, this outsourcing strategy has often led to inconsistencies in performance upon installation. Consequently, customer satisfaction concerning the installation quality and overall experience varies.

The Bottom Line

Overall, Sunrun is highly recommended to homeowners who are looking to go solar. Sunrun's high quality solar energy systems, variety of financing options, lengthy maintenance coverage and warranties, and customer service and transparency are attractive features that make breaking away from your utility company and switching to solar simple and affordable.

Interested in going solar with Sunrun? Find out more. Want to learn more about Sunrun? Check out the Sunrun solar reviews from real customers below.

We'll Introduce You!

Call our recommended rep over at Sunrun below.

1-(866) 717-0232

Why Can I Trust Bestcompany.com arrow_drop_down

User Reviews

Star Rating

3.6
starstarstarstar_halfstar_border

1,528 Reviews

Review Breakdown

5 star
46%
4 star
17%
3 star
8%
2 star
6%
1 star
23%

Sentiment Criteria

Value for your money
starstarstarstar_halfstar_border
Quality of product or service
starstarstarstar_halfstar_border
Customer service
starstarstarstar_halfstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstar_halfstar_border
search cancel

Verified Customer

starstarstarstarstar

Anthony Coleman

May 11th, 2018 Mount Holly, NJ

I was interested in saving money and keeping up with the latest technology, and I definitely think it's better for nature and the economy. The representative that I talked to was very professional and informative and that's what led me to make the decision to sign up.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 14, 2018

This is wonderful to hear, Anthony! Providing the best customer experience is our aim, and it all starts with doing the simple things. So glad to have you as a customer. Thanks for helping us create a planet run by the sun! Power Forward!

starstarstar_borderstar_borderstar_border

Greg

May 9th, 2018 Oakhurst, CA DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstarstar_border
Customer service
starstarstar_borderstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstar_borderstar_border

Total mixed bag; Initial sales guy Mark - Awesome. Hole left in the roof by the installers causing water damage this winter - not good. Sun Run fixed it - great. Payment to contractors taking way to long. They sent the check to the wrong address and in spite of 4 calls from me, it's now been 6 weeks and still no payment to contractors for repairs. Just spoke again with the customer "couldn't care less" department. They said they would expedite payment for repairs... we'll see...

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

Hello Greg, we’re sorry to hear you did not have a great experience. Thank you for letting us know about the poor service you received. We will handle that issue on our end. I will also share your feedback with our Customer Care leadership team. This is not the Sunrun norm!

starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Robert Cline

May 9th, 2018 Worcester, MA DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Customer service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Beware of Sunrun! When we had our solar panels installed, the salesman told us we would have to pay $500.00 to have them removed and put back on if we ever needed a new roof. When we called, they informed us it would be $500.00 to take them off and $3,900. to be put back on! We contacted our salesperson, who then sent them a letter verifying that he didn't say that. They claim to never have received his email. We have been in contact with them, with no response or resolution to this problem. I see that many other people are experiencing the same issue. The response from the company is that they will tell their leadership teams and make them aware of this-never solving the problem! I would not recommend this company! They are not honest or responsive to our emails and calls. After 3 weeks with no response from them, I think we will cancel our lease. Just not worth the frustration and aggravation!

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 11, 2018

Hello Robert, thank you for feedback. We are so sorry to hear that the charge was different than what you were told. The Sunrun price is $500 dollars plus $100 for every panel that needs to be removed. If you have something in writing from your sales rep in regards to their offer we can certainly contact you.

Verified Customer

starstarstarstar_borderstar_border

Paul

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstar_borderstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstarstar_borderstar_borderstar_border
Customer service
starstarstar_borderstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstarstar_borderstar_borderstar_border

I now have a pigeon problem thanks to having solar panels. I am not the only person who experienced this. SunRun should have been upfront about this issue.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

This is not the Sunrun norm, and we would love an opportunity to review what went wrong here so that we may provide the necessary feedback to our team. Please private message us your contact information.

Verified Customer

starstarstarstar_borderstar_border

Mark in Walnut Creek

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstar_borderstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Customer service
starstarstarstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstar_borderstar_border

Everything started great. Excellent all the way through installation and the first year after. Since then I have had two or three instances where I have attempted to make contact with customer service and have been left totally dissatisfied.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

Hello Mark. This is not the Sunrun norm, providing the best customer experience is key because our mission is to create a planet run by the sun. Thanks, this feedback will be provided to our customer care leadership team.

Verified Customer

starstarstarstarstar

Lynette Sasamoto

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstarstar_border

Excellent customer service and can't complain about my PG&E bills

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

When you're happy, Lynette, we're happy. We love that you learned about us from other happy customers! Thanks for helping us create a planet run by the sun! #savewiththesun

Verified Customer

starstarstarstarstar_border

Joe

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstar_borderstar_border
Customer service
starstarstarstarstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstarstar_border

Install and inspection problems. They did not make required corrections in a timely basis.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

Thanks for making our day, Joe! Setting the standard in outstanding service is something we (seriously) obsess over. We also strive to make joining our effort in creating a planet run by the sun very clean and simple.

Verified Customer

starstarstarstarstar

Horace Henry

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Customer service and product performance

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

Thank you, Horace! Reading this review made our day. We are happy if you're happy!

Verified Customer

starstarstarstarstar_border

Hawaii

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstar_borderstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstarstarstar_borderstar_border
Customer service
starstarstarstarstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstarstar_border

Good company but the sub they used is disappointing

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 11, 2018

Thank you for your feedback. This is not the Sunrun norm, and we would love an opportunity to review what went wrong here so that we may provide the necessary feedback to our team.

Verified Customer

starstarstarstarstar

great service and follow up

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

good teams work, from first touch , sales do the great experience to me,

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 11, 2018

That's what we love to hear! We aim to provide the best customer experience, we are ecstatic your journey in switching to solar was a great one! Welcome to the Sunrun family!

Verified Customer

starstarstarstarstar

Fito

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Professional work. I am very happy and excited with my solar panels.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 11, 2018

Thanks for sharing your wonderful story, Fito! Our drive is to make solar hassle-free by being attentive and focusing on each individual customer's experience!

Verified Customer

starstarstarstarstar

Elaine

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Great price, great service and installation, nice people to deal with.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 11, 2018

Thanks for sharing, Elaine! We love hearing stories like yours! After all, providing a one-of-a-kind customer experience that fits in with your expectations is what we strive for.

Verified Customer

starstarstarstarstar_border

Denise

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar_border
Customer service
starstarstarstarstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Great customer service and the on-time installation was easy and the technicians were professional

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 11, 2018

That's what we love to hear, Denise! Providing the best customer experience is key because our mission is to create a planet run by the sun.

Verified Customer

starstarstarstarstar

Debbie

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar_border
Customer service
starstarstarstarstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstarstar_border

My electric bill is extremely lower. I received a new roof at no cost to me.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 11, 2018

Thanks for making our day, Debbie! Setting the standard in outstanding service is something we strive for on a daily basis with our customers. To hear you are seeing a difference in your bill makes us tremendously excited for you!

Verified Customer

starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Dale and Joyce Wickard

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Customer service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

We have tried for over 3 months with no assist to work with our electric co to get the proper meter. NO HELP...paying sunrun and have lost all our solar power because they did not handle the coordination of getting the proper meter from our electric company(met-ed). I have no recourse but to contact the PA attorney general for assistance. They wont help!! They apparently don't know how a simple installation goes. It's a shame! My disability is exasperated by stress. I would NEVER recommend sunrun!!!

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 11, 2018

This is not the Sunrun norm, and we would love an opportunity to review what went wrong here. Please private message us your contact information and we can have a Specialist follow up with you.

Verified Customer

starstarstarstar_borderstar_border

Anonymous

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstarstar_border
Customer service
starstarstarstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstar_borderstar_border

The salesman didn't explain the contract in full. Lots of surprises especially when it came to our roof and repairs. They only put a new roof on the part where our solar panels were being placed. We were also told there were no incentives and low and behold they got it. Please be aware of promises not kept. My advice is READ THE CONTRACT COMPLETELY.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

Thank you for your feedback, I will share this information with our leadership team. This is not the Sunrun norm.

Verified Customer

starstarstarstarstar

Allen & Cindy

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar_border

Very professional, on time, works good, and they cleaned up after themselves

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 11, 2018

We strive to make joining our effort in creating a planet run by the sun very clean and simple. Welcome to the Sunrun family.! Power Forward Allen and Cindy!

Verified Customer

starstarstarstarstar

Xiang

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar_border

A Truly great solar company, start save money after 2 months of installed.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

Thank you so much for your feedback, Xiang. We loved reading your review and are happy to hear you are already seeing the benefit of having solar, welcome to the Sunrun Family!

Verified Customer

starstarstarstarstar

Travis W

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Simple, Easy, Money saving and most importantly Eco-Friendly!

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

Hello Travis! We work hard to make the switch to solar hassle free. We are so happy to hear your experience reflected what we strive for. Thank you for helping us create a planet run by the sun!

Verified Customer

starstarstarstarstar_border

Steve

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstarstar_border
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstar_borderstar_border

Great system. Good administrative team. Great installers. Terrible app and system performance tools. Excellent sales rep.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

Hello Steve, thank you for taking the time to leave a review. We appreciate you sharing your experience. Thank you for the app feedback, there is always room for improvement I will share the information with our app engineers. Welcome to the Sunrun family, power forward!

Verified Customer

starstarstarstarstar

Ron and Cathy Adams

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Great people working for SunRun - able to answer all questions. If not, will find out

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

Hello, Ron and Cathy A. We appreciate the review and are very pleased to hear all your questions were answered. If you have any additional questions feel free to contact us! Power Forward!

Verified Customer

starstarstarstarstar

Rob D.

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

All their employees delivered what they promised on time or before it was due.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

That's what we love to hear, Rob! We aim to provide the best customer experience and are constantly working to cut down our installation process time. So thrilled you're now a new member of our Sunrun family!

Verified Customer

starstarstar_borderstar_borderstar_border

Richard Rush

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Customer service
starstarstar_borderstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Poor information/ delayed response. Communications are for.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

Thanks for your communication, Richard R. This is not the typical customer experience and we provided this feedback to the Customer Care Leadership team .

Verified Customer

starstarstarstarstar

Ralph Borkman

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstarstar_border

Guaranteed power generation policy and outstanding customer support.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

That's what we love to hear, Ralph! We aim to provide the best customer experience and are constantly working to cut down our installation process time. So thrilled you're now a new member of our Sunrun family!

Verified Customer

starstarstarstarstar_border

Peter Chavez

May 8th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstarstar_border
Customer service
starstarstarstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstar_borderstar_border

Sales person was awesome. Install and workmanship was fair.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 10, 2018

Thank you so much for sharing your experience, Peter C. This is such a wonderful review. We are so grateful for our customers. We love to hear about the experience.

starstarstarstarstar

Darl G

May 7th, 2018 Murrieta, CA DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

**SATISFIED CUSTOMER-AMAZING EXPERINCE WITH SUNRUN** I decided to go solar when my SCE bill spiked in February. I spoke to Chris K., Senior Regional Consultant at SUNRUN Murrieta Branch regarding the procedures, amount of solar panels that are needed and how much we would be saving. He was very knowledgeable and answered all my questions and concerns. From the time I signed the contract with SUNRUN, I received a phone call from Genevieve, Project Coordiantor, about the design, HOA Approval Request, building permit and the installation expectation. Once we received the permit approval, I received a phone call phone Ainsley to schedule the installation. A few days later, William and his team showed up to install 20 panels and an inverter, which only took 5 hours to complete. A few days later, Alex, SUNRUN Electrician came to inspect the installation with the county inspector. Prior to their departure I was notified that we have passed the inspection. Two days after that I received Permission to Operate (PTO) from SCE. Within 10 days, my solar panels produced enough energy to cover my monthly usage. If you decide to go solar, contact Chris K. with SUNRUN Murrieta Branch.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 08, 2018

Thanks for sharing your wonderful story, Darl G! Our drive is to make solar hassle-free by being attentive and focusing on each individual customer's experience! We also understand strict safety, professionalism, and organizational standards all go along with that. After all, we're only happy when you are! So thrilled you're with Sunrun! Power Forward! #savewiththesun

starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Diana Caracozza

May 7th, 2018 Wallington, NJ DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Customer service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

I had to have my panels removed because of a roof leak in November. Now we are into the month of May and they have not been reinstalled. I spoke to many of your reps and the story is the same that we are looking into it and should have an answer by next week. Well, weeks have flown by and still no reinstalation. I have been pushed from Sun Run to Trinity with no luck. My final statement to them was take them away it is not worth the aggravation. These people are still putting up panels for new customers but the older just sit and wait. This is one of the worst company that I have ever dealt with.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 08, 2018

Hello Diana C. Providing an outstanding customer experience is our goal! That's why valuing your time by meeting expectations is so important. To understand your experience wasn't up to this standard is frustrating! I see you have been in contact with customer care. I will send you a private message with the lastest updates.

starstarstarstarstar

Joanne leslie

May 3rd, 2018 Beverly, MA

Excellent job today! Great installers,: polite, neat, very fast, and just did an outstanding job at our home today❤️

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

That's what we love to hear, Joanne! We aim to provide the best customer experience and are constantly working to cut down our installation process time. So thrilled you're now a new member of our Sunrun family!

starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Valerie L

May 2nd, 2018 Canyon Country, CA DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Customer service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

5/2/18 I can’t say anything positive about Sunrun. We were excited to get solar. However, my solar has become a nightmare. I have a cracked panel, broken converters, and $1,000 electric bill. (Please see enclosed pictures). I was blindsided by the sales pitch. No one informed that birds love living under the panels, and I should order panels with the lip or insist on critter guard. Instead I was talked into getting commercial grade panels, with no lip, no critter guard. So I did. Fast forward to the present, my housing track has really high rooflines, and the birds have made my solar their home. Sunrun told me on a recorded conversation that the birds where causing a problem with my solar production, and they would have the bird debris such as droppings, and eggs cleaned by a professional company, critter guard installed, and my cracked panel and converters repaired, with no added cost to me. Well, I guess 1 out of 3 isn’t bad for a big company like Sunrun. They did send a cleaning company. It’s been a month and the work has not been complete. Every time I contact the company (which has been everyday) I get the run around. Management is a meeting, My request has been sent, etc. I am so disappointed with Sunrun. What happened to the 25 year warranty ?! I could never in good conscious recommend this company. Buyer Beware.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

We aim to keep things simple by setting just expectations and providing you with the most supportive customer service. To understand this was not your experience is frustrating! Immediately, we relayed this information to sales. Also, we want to take this opportunity to get things figured out and see how to help. Please private message me your contact information the necessary details, so we can look into this for you

starstarstarstarstar

Jerry

May 1st, 2018 Carlsbad, CA DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstar_borderstar_border
Customer service
starstarstarstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstarstar_border

Quality products and knowledgeable people.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Thank you, Jerry, for taking the time to leave a review! We appreciate your feedback and are pleasantly pleased to hear you are happy with the product and the customer service.

starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Anonymous

May 1st, 2018 San Jose, CA DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Customer service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Because they stink and they try to force you into something

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Thank you for your communication. Our goal is to deliver a top-notch customer experience and to hear that you received anything less is disheartening. This is not the Sunrun norm, and we are sincerely sorry.

starstarstarstarstar

John

May 1st, 2018 Tracy, CA DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Very professional and upfront with all the details.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Thanks for making our John! Setting the standard in outstanding service is something we (seriously) obsess over. We also strive to make joining our effort in creating a planet run by the sun very clean and simple. Welcome to the Sunrun family, A M.! Power Forward!

starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Melissa

May 1st, 2018 Cherry Hill, NJ DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Customer service
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

A sales guy on behalf of Sun Run showed up at my door in 2012. I fell for his lies. Lie #1 - my electric bill would go up and Sun Run would lock me at a low rate ( the opposite occurred, my electric went down and Sun Run price went up). Lie # 2 . I would save a $50 or more a money (I save $113 for the entire year). Lie # 3 I was told I would get Black solar panel ( I was installed blue). ***Now the next problem. Back when I signed my solar contract, I was never given ask to get "critter guard" when I leased my panels. As a result this, a squirrel not only chewed my solar panels but it chewed a huge HOLE in my roof. It built the hole because it had the shelter of the solar panels. The squirrel lived only on my roof, under the panels. It chewed my panels and no one from SUNRUN every called to tell me my panels were not effectively working. On February 2, 2018, water leaked into my nine year old daughter’s room from a storm. I was confused since she had an attic above her room, so I was confused where the water could be coming from. That is when I discovered I had a hole in my roof. Well, I had water damage , black MOLD, bees, and thousands of dollars of repairs, Sunrun would not cover. I never heard of a squirrel chewing a hole in a roof without panels, have you? Although multiple representatives on the phone thought Sun Run should be responsible, the ONES in charge said no. I had to cover the bill of all the damage. Sun Run took off my solar panels, “free of charge” so I could fix my roof. Well it has been a month, and still no panels back on...why because they do not make BLUE panels anymore. Back in 2012, I was promised black panels, Sunrun gave me blue. I complained in 2012. Sunrun did NOTHING. Now nobody makes blue panels in 2018 and Sunrun is now going to give me a few black panels, so I have a black and blue panels on my roof on the front of my house. I am told, "I have a contract", so it does not matter what my roof looks like. So now, I have this contract for 20 YEARS with a black and blue roof and I am spending more money than I am saving. Nobody from Sun Run has contacted me about putting on my panels, but they have no problem charging me $90 a month, To this day, I still have not have my panels on my roof and I get charged a monthly fee of $90. I saved $113 for the YEAR and paid out of pocket THOUSANDS of dollars. I have had to call multiple times and I have spent hours of the phone or sending emails trying to get this resolved. I do NOT recommend this company. I am EXTREMELY disappointed. I want to cancel my service and have the solar panels removed because I have been deceived, but I am told I am locked in for 20 YEARS.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

This is not the Sunrun norm, and we would love an opportunity to review what went wrong here so that we may provide the necessary feedback to our team. If possible, please respond with your contact information and we will definitely reach out. Thank you for your feedback and we sincerely apologize for your experience.

starstarstarstarstar

Eddie Maher

April 30th, 2018 Huntington Beach, CA DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Unless your a verified purchaser of a solar system by Sunrun then your probably a relative of one of the other companies offering solar and bashing a good company who really cares about there customers. Anyways I had Greg over and he was transparent during the consultation. I cancelled my other 2 appointments because of that. I’m going with them and can’t wait to help Mother Earth by going green. Down payment of 1k has been put down and the ball is rolling. I’ll do another review after it’s all buttoned up. Going all cash saved me a ton along with the tax credit I’ll receive in 2019 for 2018. To all the verified purchasers most of them gave 5 stars so please don’t do a review unless you have been verified as a purchaser because it’s a waste of my time to read them!!!!

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

That's what we love to hear, Eddie M! Providing the best customer experience is key because our mission is to create a planet run by the sun. Thanks for sharing your story! So happy you took that first step to learn more about solar energy's advantages. We are thrilled to welcome you to the Sunrun Family! Power Forward!

starstarstar_borderstar_borderstar_border

Cindy Delgado

April 26th, 2018 Sahuarita, AZ

We had trouble getting representatives to call us in a timely matter and give us technical information. When we did get a quote to purchase solar panels from a distant Colorado office, they showed the panels design on the north side of our roof and not the best quality panels with higher quotes than other local Arizona companies. Also, contractors are sub contracted, so you don't know who will do the project

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 03, 2018

Hello Cindy, thank you for taking the time to share your feedback. This is not the typical customer experience and we provided this feedback to the sales leadership. Thank you for bringing this to our attention, I have sent an email to your project coordinatior. We will have them reach out and answer any question you have.

Verified Customer

starstarstarstarstar

Gail H. Johnson

April 25th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

SunRun takes care of customers in the old fashion way by being available and ready to take care of situations in a timely manner.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Thanks for sharing, Gail H.! We love hearing stories like yours! After all, providing a one-of-a-kind customer experience that fits-in with your expectations is what we strive for. So thrilled you're a part of our grand mission in creating a planet run by the sun! Power Forward! #savewiththesun

Verified Customer

starstarstarstarstar

Dwight S

April 25th, 2018 Denver, CO DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Always courteous, prompt and helpful. Never had any issues with the system.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Thank you so much for sharing your experience Dwight S. This is such a wonderful review. We are so grateful for our customers, especially since we are still a growing company.

Verified Customer

starstarstarstarstar

Mdeplasco

April 25th, 2018 Brandon, FL DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Easy process from ordering to installing.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Thankful for the wonderful words, Mdeplasco! Setting the standard in outstanding service is something we (seriously) obsess over! So excited to welcome you to the Sunrun family! Power Forward! #savewiththesun

Verified Customer

starstarstarstarstar

Daniel

April 25th, 2018 Shirley, NY DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstarstar_border
Customer service
starstarstarstarstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstarstar_border

Everyone was very easy to work with. Everything the sale person said that would happen. happen. I didn't have to chase after them to do their job. They came when they said they would.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Thanks for sharing your wonderful story, Daniel! Our drive is to make solar an easy process by being attentive and focusing on each individual customer's experience!

Verified Customer

starstarstarstarstar_border

Marcell

April 25th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstarstarstar_borderstar_border
Customer service
starstarstarstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstar_borderstar_border

Good product and customer service good value for your money

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Thank you for your review, Marcell. We appreciate you taking the time to share your great experience! We are customer obsessed which is why we want to make sure you as a customer feel valued!

Verified Customer

starstarstarstarstar

Melissa Ainsworth

April 25th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Very transparent. They did everything they said they would and on schedule with constant communication

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

That's what we love to hear, Melissa! We aim to provide the best customer experience and are constantly working to make the transition to solar hassle free.

Verified Customer

starstarstarstarstar_border

Fabio

April 25th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstarstar_border
Customer service
starstarstarstarstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstarstar_border

It provides all the energy I need. I would to recommend that we get a monthly report of energy production

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

That's what we love to hear, Fabio! We aim to provide the best customer experience, and are constantly working to take care of our customers! Thank you for taking the time to leave this wonderful review.

Verified Customer

starstarstarstarstar

Scotty G

April 25th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Your customer service (Dale) is second to none!

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

We love to hear this, Scotty G! Thank you for taking the time to share! Our aim is to provide the best customer experience. That means, being your guide to everything solar when you first meet with us. Then, meeting all expectations while being organized, professional, and communicative. So lucky you're a member of our Sunrun family! Thanks for helping us create a planet run by the sun! Power Forward! #savewiththesun

Verified Customer

starstarstarstar_borderstar_border

Lost my trust

April 25th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

The product is great but the promises are empty

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Hello, this is not the Sunrun norm, and we would love an opportunity to review what went wrong here so that we may provide the necessary feedback to our team.

Verified Customer

starstarstarstarstar

Cliff

April 25th, 2018 DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar_border
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Although we are away for the winter, I have no electric balance.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Thanks for sharing, Cliff! We love hearing stories like yours! After all, providing a one-of-a-kind customer experience that fits-in with your expectations is what we strive for. So thrilled you're a part of our grand mission in creating a planet run by the sun! Power Forward! #savewiththesun

Verified Customer

starstarstarstarstar

Mo Men

April 25th, 2018 San Gabriel, CA DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar_border

Because there customer service is very good and I have a credit with the Edison Company, just like Mo told us we would.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

This is wonderful to hear, Mo! Providing the best customer experience is our aim, and it all starts by doing the simple things. So glad to have you as a customer. Thanks for helping us create a planet run by the sun! Power Forward!

Verified Customer

starstarstarstarstar

Stephanie E.

April 25th, 2018 Long Beach, CA DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Excellent service. Very thorough and explained every step of the process. Fast installation and clean.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

That's what we love to hear, Stephanie! Providing the best customer experience is key when our mission is to create a planet run by the sun.

Verified Customer

starstarstarstarstar_border

Francisco Pineira

April 25th, 2018 Whittier, CA DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstar_borderstar_border
Quality of product or service
starstarstarstarstar_border
Customer service
starstarstarstar_borderstar_border
Company trustworthiness
starstarstarstar_borderstar_border

Service was satisfactory customer care was good could be better set on my satisfied customer .

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Thanks for sharing your story, Francisco! We enjoyed reading your review. Please let us know how things are going, feel free to reach out to us!

Verified Customer

starstarstarstarstar

Jim M

April 25th, 2018 Las Vegas, NV DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

They have lived up to all of their promises. I really didn't expect them to.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Hello Jim, thank you for sharing your story! Thank you so much for the awesome feedback! We love hearing from our customers, it is very important for us as a growing company.

Verified Customer

starstarstarstarstar

Doug Chester

April 25th, 2018 Cornville, AZ DETAILS arrow_drop_down
Value for your money
starstarstarstarstar
Quality of product or service
starstarstarstarstar
Customer service
starstarstarstarstar
Company trustworthiness
starstarstarstarstar

Everything works just as promised and I have had no electricity bill for 5 years.

Sunrun Logo

Reply from Sunrun

May 04, 2018

Thank you so much for sharing your experience, Doug. We sincerely appreciate your support, it means a lot as a growing company.