American Residential Warranty Logo

American Residential Warranty

check_circleVerified

star star star star star_border

6.0

Overall Score

cancel

Filter by:

arrow_drop_down

Sort by:

arrow_drop_down
info
star star star star star_border

K.S Atlanta, GA

I have been with the company for a year and I used my warranty once so far. Reporting the claim was easy, they responded quickly with a technician coming out to make the repair. He was knowledgeable and made the repairs right away.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello K.S, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that your issues were repaired and that you're satisfied with our company. If there's anything that we could do, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

May. 10th, 2019

star star star star star

Ali Brookeville, MD

Customer service team is absolutely amazing,they make certain ur jobs handled asap amd professionally.Both my husband and I have been in touxh with them amd theyve always been top notch.thanks american residential.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Ali! Thank you for the kind review. We are pleased to hear that your issue was resolved and that you're satisfied with our service. If there's anything that we could do, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Apr. 23rd, 2019

star star star star star

Greg Rockaway, NJ

Luckily, I have only had to use their services once. However, speaking with their representative was fast and easy and my washing machine was serviced and fixed two days later.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Greg, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that your washing machine was repaired and that you're satisfied with our services. If there's anything that we could do, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Apr. 19th, 2019

star star star star star

Robert Spatz Northbrook, IL

First use of American ResidentialWarranty and very happy with te service. Repair was done in a timely manner and the repairman kept me well informed of what needed to be done.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Robert, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that your issue was repaired and that you're happy with our service. If there's anything that we could do, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Apr. 9th, 2019

star star star star star

Courtni W Lawrenceville, GA

Everything I want in this company, I get. They always answer the phone promptly. They responded to my needed repairs quickly and accurately. I have never had to call them twice for the same issue.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Courtni, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that your issue was repaired and that you had such a great experience with our company. If there's anything that we could do, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Mar. 29th, 2019

star star star star star_border

Jackson Amityville, NY

The representative answer all questions asked and was very courteous. The scheduled appointment date was in 2 days. The only problem I had was I requested 8-12 and the servicemen had appointment for 12-5. However everything was corrected prior to his arrival.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Jackson, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you had such a great experience with our Customer Care Department. If there's anything that we could do or if you have any concerns, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Mar. 29th, 2019

star star star star star_border

Happy North Charleston, SC

My washing machine broke and I called American warranty. repair cost over $600. American warranty decide to do a buy-out for 465 and not a repair. I found washing machine close to that price, but I went for 699.00, machine oh, so I'm happy

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Good morning! Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you're enjoining your brand new washing machine and that you're satisfied with our services. If there's anything that we could do, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Mar. 26th, 2019

star star star star star

James Whalen Owings Mills, MD

A plumber responded to repair the water heater. He arrived early, explained the problem, repaired the water heater very quickly. I was totally satisfied with the service I received.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi James, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that your issue was repaired and that you had such a great experience with our company. If there's anything that we could do, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Mar. 22nd, 2019

star star star star star_border

Eric Kelsick Jacksonville, FL

Issue with our AC Unit was a disappointment, but eventually resolved. Our unit capacitor and switch was failing but identical parts were not available. The result was the payment on the depreciated value of the unit. Unfortunately the follow-up was not long and required our persistence with both the service provider and warranty company.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Erick, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that your AC was repaired and the issue resolved. If there's anything that we could do, please let us know. Feel free to give us a call if you need further assistance. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Mar. 18th, 2019

star star star star star_border

Gary Maxwell Yorba Linda, CA

I was happy that I chose ARW to insure my appliances and so forth. Repair service is punctual and timely. Customer service was polite, knowledgable, and compassionate. And I have saved money this past year with a service and a service replacement. I recommend them highly.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Gary, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that your issue was repaired. If there's anything that we could do, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Mar. 12th, 2019

star star star star star

William Short Spencerville, OH

Fast curtious service provided by a polite and fully knowledgeable technician. I would very strongly recommend this insurance for all households. Billing and coverage was very reasonable.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi William, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that your have such a great experience with our company and our technicians. If there's anything that we could do, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Mar. 12th, 2019

star star star star star

Aritha Merrick

I am so very glad I purchased the ARW warranty. My washer stopped working, I called ARW the sent a tech out and it had to be replaced. ARW worked very quickly to get me a replacement

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Aritha, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you're enjoying your brand new washer from our replacements department. If there's anything that we could do, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Mar. 4th, 2019

star star star star star

Mattie Allen Tucson, AZ

I have been with ARW since 2010, and I am very happy with the company. One of the last experiences was replacing my garbage disposal. I called ARW and had a replacement disposal in a matter of a few days.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Mattie, We greatly appreciate your business and value the opportunity to be your home warranty company. We're thrilled to hear your garbage disposal replacement with Lowe's met your expectations! We look forward to assisting you in the future. Sincerely, American Residential Warranty

Mar. 14th, 2019

star star star star star_border

delores Chicago, IL

My 1st experience was very disappointing. I needed someone to look at a furnace, but couldn't get anyone right away. It was during a cold period, and the tenants were a bit cold for longer than I thought was necessary. My 2nd experience was much better, a stove repair that went very well

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Delores, We're sorry to hear about your first experience. We do our best finding the technicians ASAP to take care of our customer's claims. We're glad to know that your second experience was positive. If there's anything that we could do, please let us know. We look forward to continuing to provide warranty protection for your home. Sincerely, American Residential Warranty

Feb. 18th, 2019

star star star star star_border

Anastasiia Hollywood, FL

Updating my previous negative review: Even though it took me quite some time and nerve to get through to someone capable of solving the problem, the ARW has eventually purchased a new dryer and apologized for the conduct of their contractor. We are now satisfied with the service provided.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Anastasiia, We again apologize for the experience you had on your recent dryer claim. Our records indicate we were able to resolve the issue and come to a amicable resolution. We value you business and look forward to the continued opportunity to protect your home. Sincerely, American Residential Warranty

Feb. 5th, 2019

star star star star star_border

Barry

We would have given five stars, however, when we needed a dishwasher repair, it took almost two weeks to get a technician to the house. ARW advertised and promised service repair within 48 hours. Albeit it was a holiday week, we had a house full of visitors from out of state and yes...we had to wash dishes by hand.

3 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Barry, Thank you for the review and we are sorry to hear about the delay in service. We will alert our contractor relations department if the issue to ensure faster service next time. If there is anything else we can do, please let us know. Sincerely, American Residential Warranty

Feb. 13th, 2019

star star star_border star_border star_border

Destiny Atlanta, GA

This company does not deliver what's promised or sold. There are so many hidden things of what they will not cover...kind of typical for most warranty companies but I found Anerican Residential warranty of having a lot more. Also, they put money in buckets so only so much is allotted per area...refrigerator, plumbing etc. But it's not enough. Ie. I had minor plumbing issues where the cartilage needed to be replaced in 2 sinks & a shower. In the money allotted per year I only had enough to cover simple fixes for the shower & one sink. I'd have to pay out of pocket the other sink. That's ridiculous given the monthly amt paid ever month & the 55.00 deductible. Also my hot water heater burst. I could NOT get them to help me find a service tech to come out over the weekend. They said I'd need to wait until the next week JUST for them to provide me a tech name...this would mean it would take the plumber most likely another few days to get to my home. I would be without water bc I'd turn the water off since it was a gas hot water heater & then drained the tank to stop the residual damages. They were no help BUT told me I could find my own plumber & they would reimburse me. I pd 900+ for the new tank & labor. American Residential warranty only refunded 320 & said the allotted bucket only give 300 for hot water heater. Lastly, it is extremely difficult to get them on the phone. I've waited a few times more than 50 minutes

4 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Destiny, We apologize for the issues you experienced on your recent service request. We have sent you a private response so that we can learn more about your experience and make sure your claim was adjudicated properly. Sincerely, American Residential Warranty

Feb. 5th, 2019

star star_border star_border star_border star_border

tkofsa San Antonio, TX

i called them you get a female voice asks the same question three times sends you to a male voice asks the same question then press 4 if you are in texas you get hung up on

3 months ago

star star_border star_border star_border star_border

Gwendolyn Weeks Columbia, SC

I have had coverage 2 years or more my first time making a claim I have been waiting almost a month for a part for my refrigerator in the mean time I have lost food. I was told it’s not their fault if my part is on back order. I wouldn’t recommend to anyone. I have made all the calls no one reached out to me. I am very dissatisfied!!!

7 months ago

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Ed Serpa

They do what they say they will do, and they are easy to talk to, and ask questions of.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Ed, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you have been satisfied with our services. Please do not hesitate to reach out should any future need arise as we are always happy to assist. We look forward to continuing to provide services for your home warranty needs. Sincerely, American Residential Warranty

Oct. 13th, 2020

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Gadisa Robi South Sioux City, NE

Because I got the best service and I trust them based on the service they provide me so far.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Gadisa, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you have been satisfied with our services. Please do not hesitate to reach out should any future need arise as we are always happy to assist. We look forward to continuing to provide services for your home warranty needs. Sincerely, American Residential Warranty

Aug. 7th, 2020

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star

Bobby Billips

I've been a customer for 14 years, when I needed something fix they got it done.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Bobby, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you have been satisfied with our services. Please do not hesitate to reach out should any future need arise as we are always happy to assist. We look forward to continuing to provide services for your home warranty needs. Sincerely, American Residential Warranty

Jul. 27th, 2020

check_circle

Verified Customer

check_circle

Review Source

star star star star star_border

Mrs. Alexander

I have been with them a number of years and they have not failed me yet. They are fair and they get the job done.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Mrs.Alexander, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you have been satisfied with our services. Please do not hesitate to reach out should any future need arise as we are always happy to assist. We look forward to continuing to provide services for your home warranty needs. Sincerely, American Residential Warranty

May. 26th, 2020

check_circle

Review Source

star star star star star

Laura Mccall Yreka, CA

Great customer service. Could do better with pricing but over all I really like this company the name says it all.

4 months ago

star star_border star_border star_border star_border

Vincent Rawlings Reisterstown, MD

I recently filed a claim for my boiler system paid the deposit service charge and was told someone will be out to my house between 8am to 5pm, I should have suspected that it was phony! No one never showed up or even called to say that they were not coming. I took of from work lost pay. When I called to speak to a supervisor to remy the situation they never called me back! WORST EXPERIENCE EVER I WILL NEVER do business with them again I canceled my policy asap!! Save yourself the time and headaches!!

8 months ago

star star_border star_border star_border star_border

Dade Sherman Smithfield, NC

This is one of the worst companies I have dealt with. I turned in two (same) invoices for $300.00. They never paid and I spent 15 plus hours on the phone with them. Do NOT use this company. I tried for 3-4 months to get the $300.00 and they gave me the run around. Do not waste your time with them. I canceled BOTH of my policies! GOOD RIDANCE AND GOODBYE!!!!!!! I PAID THE $300.00 OUT OF MY FUNDS!!!!!!

10 months ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Dade, We apologize for the unfortunate experience you describe above. Please forward an email to [email protected] so we may review your claims experience and a member of the Corporate team will reach out to you directly to discuss the outcome of the review. We thank you for your feedback so we may review our business processes. Sincerely, ARW Home Services

Jan. 21st, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Rose Watkins Evergreen Park, IL

I have been with American Residential Warranty for a number of years. The service call I put through the first part of November has not been resolved. Refrigerator not working probably food going bad. ARW giving me the runaround. The service department told them they couldn’t fix it. They still giving me the runaround, I have throw away so much food. Couldn’t have a Typical Thanksgiving Dinner or Christmas Dinner. Food would go bad. My opinion ARW has went down hill when taking care of the customer. It is now January 3 2022 still waiting on a resolution.

11 months ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Rose, Thank you for reaching out to ARW Home. We deeply apologize for the unfortunate experience you have described above. We are working with our Claims Department to review and determine a resolution for you in the immediate future. Please direct all inquiries to our Corporate Escalations team via [email protected] so we may also expedite any future requests. A member of our Corporate team will be reaching out to you shortly to discuss your experience further. We value you, as a customer and hope to have the opportunity to turn your experience around. Sincerely, ARW Home Services.

Jan. 5th, 2022

star star_border star_border star_border star_border

Judy Quinlan Yerington, NV

I have been a customer for years, I had never made a claim before, but I had to makee 2 claims, before anything was said they wanted my credit card, took $55.00 for each claim. I have a thermostat in my oven that won't get to temperature unless I set it up to 400, just to get it to 350. Also on the second claim my dishwasher was leaking water all over the floor. I gave them the name of local repair place, I live in a rural area, and very limited on service people. Two days later I get a call telling me the company won't come out and do repairs. They tell me I will hear from someone with in 5 business days. It was almost 2 weeks and they call and say they will offer a buyout seeing I had 2 claims, they would send one thousand for each claim, get a check several weeks later and it was for only one thousand. I called and was treated very rudely, was put on hold for over 1 hour, and when I finally talked to someone they said a supervisor would call. I am a widow on a fixed income, and there is no way I can buy an oven for one thousand, let alone a dishwasher. I felt I was lied to, I told them they needed to be reported to the BBB that they take the money but won't give me the service. I told them to discontinue my service, I called this week to try and get through to a supervisor and was told that my payment had just been made , and seeing I no longer wanted their warranty did I want my money back? I will tell anybody who will listen, stay away from American Residential Home warranty. They will take your money, but not provide the service.

1 year ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Judy, Thank you for your feedback and we apologize for the unfortunate experience you describe above. We have reached out to the Claims Department and requested a full review of the claims you have mentioned and requested they reach out to you directly with an outcome. A member of our Corporate team will also be reaching out to you once we hear back from the claims Department. Should you have any further inquiries, please do not hesitate to contact ARW Home Services via [email protected] We wish you all the best in your future endeavors. Sincerely, ARW Home Services

Oct. 8th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Norma I Padilla Auburndale, FL

ARW is among one of the WORST & RUDEST companies I've EVER dealt with. To sell you their policy you would never know it! My atrocious experience with ARW is too extensive to put on paper. From the rudest customer service reps to absolutely clueless individuals, multiple and absolutely different information ( when calling about same workorder) and extremely long wait times, (which incidentally never experienced when first discussing purchasing their policy, (took several calls to commit)). Again, it is insane while simultaneously totally unacceptable what my family endured because of poor communication, lack of professionalism and basic common knowledge in order assist clients. And BTW, their automated service, pardon the expression, SUCKS!!!

1 year ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Noma, We apologize for the unfortunate experience you describe above. We would like to conduct a full review of your experience. Please forward an email to [email protected] with your address, phone number or any claim numbers associated with your policy. Once we have reviewed your account a member of our team will be reaching out to you to discuss your experience. We hope to have the opportunity to turn your experience around. Sincerely, ARW Home Services

Aug. 27th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

cheryl1264 Cleveland, TX

I just got off the phone with one of the rudest, customer service people I have ever dealt with. First, she answered the call like I was bothering her or interrupting her day. There was not good afternoon, whom do I have the pleasure of speaking with or anything. When she asked for my name and phone number I gave it to her and then there was over 2 minutes of complete silence. When I asked if she was still there, she said yes , and she waiting on me to tell me what your claim was for, I told her she didn't ask. Then she said, well what is your claim for, when I told her there was at least 5 minutes of silence. I said mam are you still there, she answered yeah, again. Then she tried to tell me what was calling for wasn't covered. I told her yes it is covered, then there was more silence. There was no hold on let me check or anything, this went on for 22 minutes. When she got the claim filed, which I didn't know it was completed because she never told me it was completed. I waited at least a minute and half in silence, before I asked was that all, and she said yeah??? With an attitude. I don't care how good of service you all provide me now, my first contact with the company through your customer service is how I'm going to perceive ARW until I'm shown differently.

1 year ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Dear Valued Customer, We are disappointed to hear about your unfortunate experience that you describe above. Please send us an email to [email protected] with your address and phone number associated with the policy and we will initiate a full review into your open claims. Once the review is initiated, a member of our Corporate team will be in touch to discuss next steps. We hope to have the opportunity to turn your experience around. Sincerely, ARW Home Services

Aug. 24th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

saran talib Garland, TX

I FILED A CLAIM AND DIDNT GET A CALL FROM THE SERVICE PROVIDER. I THEN TOOK IT UPON MYSELF TO CONTACT SERVICE PROVIDER. LEFT A MESSAGE. CALL AMERICANT RESIDENTIAL AND EXPLAINED AND ALSO ADVSISED THE COMPANY THEY GAVE WAS NOT A PLUMBER IN WHICH MY CLAIM IS A PLUMBING ISSUE. THEY PLACED ME ON HOLD OVER 45 MIN. IN THE MEAN TIME WHILE ON HOLD I USED MY CELL PHONE TO CLL AGAIN. GOT SOMEO ONE AND EXPLAINED A SECOND TIME WHILE STILL ON HOLD WITH THE FIRST CALL. SHE SAYS ON THE SECOND CALL SHE CAN RE-DISPTACH MY SERVICE AND EXPEDITE TO A SUPERVISOR WHICH USUALLY TAKES ABOUT 2-3 DAYS FOR THEM TO GET THE SERVICE EXPEDITED. I ADVISED THATS NOT ACCEPTABLE . TRANSFER ME TO SOMEONE WHO COULD MAKE DECISIONS. I THEN GET DISPATCH ON THE FIRST CALL WHICH BY THE WAY IS A LAND LINE AND THEY ACT LIKE THEY CANT HEAR ME AND DISCONNECT THE CALL. I AM NO STILL ON HOLD WITH CALL NUMBER TWO AND I HAVE NO IDEA WHO IM HOLDING FOR.........SUPERVISOR, DISPATCH....WHO. AT THIS POINT I DONT WANT THIS SERVICE. I HATE I SWITCHED FROM MY PREVIOUS SERVICE ........MY CC HAS BEEN CHARGED THE FEE FOR THE CLAIM. NO STARS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 year ago

star star_border star_border star_border star_border

Rand Shrader Kyle, TX

My AC failed ~3 weeks after I bought my house. I guess all/most of these companies only take the first months premium payment - yet cover nothing! When I called to inquire about the claim, I was informed that not only do they not cover the AC failure, but that I would not receive ANY AC system coverage until I provided them with all receipts from the repairs. That's not the worst. They HARASS like NO OTHER COMPANY I've ever experienced to try to continue receiving payments when one ends the disservice! Text messages day and late night - including weekends. Robo calls from call centers in India and the US - EVERY DAY despite having talked with them weeks ago and asking that the harassments ends! ARW is a shameful, shameless disgrace!

1 year ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Rand, Thank you for your review. We deeply apologize for the unfortunate experience you describe above. We value your feedback and will use your experience to improve our business processes, particularly in our claims department. We wish you all the best in your future endeavors. Sincerely, American Residential Warranty

May. 26th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Rale Lpz Kennewick, WA

Horrible company! Please stay away. They will take your money every month but when is time to repair something they will not answer and will put you on hold for hours. Poor customer service and super rude people. We file a claim 2 months ago and have heard anything from them. When I called today they were very rude and keep transferring the call. I called 8 times nobody could help. My house almost cach on fire because they didn't fix anything and now we don't have A/C and they are not going to fix it because there is no way I can talk to someone. Please don't waste your money with this horrible insurance.

1 year ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hi Rale, Thank you for your review. We value your feedback and will use your experience to improve our business processes. We deeply apologize for the unfortunate experience you describe above. Please send an email to [email protected] with your name, address and phone number associated with the policy and a member of our Corporate team will contact you following a review into your account. We appreciate the opportunity to make this right. Sincerely, American Residential Warranty

May. 11th, 2021

star star_border star_border star_border star_border

Sarfaraz Mandal Concord, NC

pathetic customer service I have been trying to cancel my policy and wanted to go to AHS instead. I was told initially that i just need to send the cancellation request in email. I sent that. I followed up every alternate day spending hours on call for refund status. I was advised initially that the refund would be sent to title company. Then I was told, the refund would be mailed to my address. After two weeks, i followed up on my refund status. All customer service representation gives different response. Hence I requested confirmation in email. I am still awaiting my refund. NB: I can share details on my policy and emails to prove the genuineness of my issue

1 year ago

star star_border star_border star_border star_border

Roger Thomas Naples, FL

You are the worst hime warranty company i have ever experienced, i have lived in Florida for 16 years in three different houses. I have had three different home warranty companies that came with each house...American Home Shield, 2-10 Home Warranty and you. We have only needed help a few times in 16 years. I have needed help from you twice in the past year and both times the service, tge contractors you sent and the followup have been terrible. Neither contractor you sent fixed anything. Both times i had to hire my own repairmen to get any service. Your company is awful. I will be contacting BBB and posting reviews everywhere i can about how bad your service is. Please cancel my plan with you. If there is another charge to my credit card i will dispute it and refuse payment. I am sorry I ever heard if your company.

1 year ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Roger, We apologize for any inconvenience you may have experienced. We would greatly appreciate the opportunity to turn your experience around and look into this issue. Please send us a direct message with any details from the claim such as claim number, approximate date of claim placed, etc. as we would be more than happy to initiate a full review. We look forward to hearing from you. Sincerely, American Residential Warranty

Dec. 14th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

LaRita Collins Arlington, VA

The Worst Customer Service. I contacted ARW on Sunday regarding my heating system. While on the phone with a CSR, I pulled up my online account. The CSR could not locate my account. She tried numerous times. I could not understand why. When she transferred me to a supervisor, as I requested, I was on excessive hold and then directed to voicemail. I was unable to start the claim process for service. So, I called first thing Monday morning. Spoke with CSR Kaneta or something like that. When I asked if she could spell her name so that I could document whom I spoke with because of the issue I had previously, she said, "You didn't speak to me". I said I know, I need it in case I have any issues. She intentionally hung up on me. I called back, spoke to a supervisor, told him the issues, he said he would forward it up. I don't believe that he will. He, however, was able to pull up my account on the first try and initiate the service request. Go figure. I have been a customer for 10 years. This is not the first time customer service has been poorly received. It has happened several times. The CSRs don't care and it could be that they are not held accountable. After this claim is completed, I will be looking for another policy. I don't mind paying a bit more if it means I will be treated with respect. Unacceptable. I don't recommend this company to anyone. Suggestion: Invest more money in training your CSRs and less in advertising. There's obviously a GAP.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello LaRita, We apologize for any inconvenience you have experienced surrounding your claim. We are investigating this matter and will be coaching the agents involved appropriately. Due to the interactions you've experienced, we would like to offer you a free deductible on us for your next claim. We will also be keeping an eye on this claim to ensure it goes smoothly, please let us know what is a good time to touch base with you. Sincerely, American Residential Warranty

Oct. 20th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Crystal Williams ,

I don't like anything about this company. The service American Residential Warranty has provided is highly unacceptable. I've been waiting close to two weeks trying to get my hot water heater replaced. I call every day and I'm on hold for an hour and a half. Once the claims rep answers and pretend to help me they put me on hold and then they hang up. Not a single claims rep calls back to finish my complaint after they have hung up. I've called corporate and no one is answering. In fact, I'm holding on three different phone lines right now waiting on somebody to pick up! It's been 1 hour and 40 minutes and counting. I hate this company, I hate the service, I hate it! hate it! hate it! I'm really close to deploying and it's imperative that my hot water heater is replaced before I leave. I will make sure that all military personnel stay away from American Residential Warranty because they are not about putting the customers needs first. Im on day 13 without having any hot water in my home.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Crystal, We apologize for any inconvenience you may have experienced. We have escalated this to management and will have someone contact you directly with a resolution regarding your water heater claim. Please feel free to contact us at 888-508-8886 to speak with someone in our corporate office if necessary. Sincerely, American Residential Warranty

Sep. 29th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

marie New York, NY

This company is horrible, i have been a customer over a year and they get paid on time every month !! i did a claim 9/8/20 for hot water tank and they have not yet approved it as of today which will be 2 weeks tomorrow and remember they get paid on time EVERY MONTH! so i paid out of pocket after a week went by, they don't care just want money. This claim should of been a severity 1, so if your contract covers your water heater you can believe they will have u go 1 , 2 weeks maybe a month with NO WATER before they decide to do anything. this makes absolutely NO sense, they keep you on hold for an hour or more then just drop calls even for supposeably the direct line for a supervisor... NOTHING!! i sent them copy of invoice & my receipt, they dont even have enough couth about themselves or their company to acknowledge they received it to say they are working on it. NOTHING! BBB advises to try and get resolved with the company myself, i have a feeling i will have to get my lawyer involved since this company apparently does not care about their customers on so many different levels.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Marie, We apologize for any inconvenience you may have experienced. Thank you for allowing us to assist with this matter, should there be any other issues feel free to contact us as we would be more than happy to help, Sincerely, American Residential Warranty

Sep. 29th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Mam Allen, TX

Fraudulent coverage period: After payment date, we need to wait for 30 days to have coverage start. The coverage will end 12 months from coverage start as per contract. (So, 13 months) However, when renewal period comes, they harass you to renew and will tell you coverage already ended 12 months from initial payment date which is violation of contract. They will call you from two numbers ( 1-855-416-7572 and 1-469-575-5159) to harass They did not cover two service calls. I had to call third parties to fix and pay them. So, no service calls to attend to for a year and the warranty premium has become free for ARW.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Mam, We apologize for any inconvenience you may have experienced. We would greatly appreciate the opportunity to turn your experience around and look into this issue. Please send us a direct message with any details from the claim such as claim number, approximate date of claim placed, etc. as we would be more than happy to initiate a full review. We look forward to hearing from you. Sincerely, American Residential Warranty

Aug. 11th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

kenneth von forell Seattle, WA

I have been a customer for 8 years. I have had a need to use them twice. The first time seemed simple enough. A built in microwave had the door bracket break. It was old enough that there were no parts available. I was sent a check, it didn't cover the total amount but I purchased and installed a new oven. It took 8-10 phone calls to get this simple process completed, all initiated by me. This past week I had a 15 year old dishwasher start leaking. I called the company, paid a $55 service fee I thought was to bring a contractor out to verify there was a problem, what it was and how to proceed. That $55 I learned however, was only to OPEN the case. The appointed contractor came in 3 days. Took out two screws from a panel, looked under the dishwasher, started the dishwasher, ran it through some cycles, and found a pin hole in a rubber gasket. The process took about no more than 20 minutes, he got on line, ordered the part. The part will take 3 weeks, he wouldn't reveal the price. He would tell me that install would me $300 minimum. He scheduled a 3 week call back to repair. I told him before he left that considering that cost, I might just take that money and purchase a new machine on my own. I wanted to talk to the adjuster about that. Each time I called this company from then on took a minimum 30 minute hold time. The first person I got was "claims in home office". But I found out later there is another claims department which is actually an AIG Insurance adjuster. The home office person told me that the coverage amount is $500, which was clear in the contract. He also told me that the limit also included any amount to asses the damage etc. In other words, the initial call, which I was told had been billed to them by the contractor at $245. So I put that with the $300 the contractor told me was minimum for his next call, and I am thinking, take the money and deal with it myself. After 3 calls to talk with 3 different adjusters, they are sticking with the repair. They are spending the entire $500 limit to replace a part on this 15 year old machine, rather than let me add my own funds and replace with a new machine. The customer service time is exhausting. The limits of $500 per appliance are way out of line with current costs if this repair in fact does run $500. The contracted service provider seems to be the only one making out on this deal. MY NEXT CALL TO THE COMPANY WILL BE TO CANCEL MY PLAN. LIMITS ARE TOO LOW, COSTS TOO HIGH, TERMS TOO RIGID, RESPONSE TO CUSTOMERS TOO SLOW. PUTTING THE YEARLY PREMIUM IN A RAINY DAY FUND MAKES MORE SENSE FOR ME.

2 years ago

star star_border star_border star_border star_border

Sandra Cooper Tacoma, WA

I am sure this will not make it to your website but here it goes anyway. I was a new customer and my range hood went out so I call and they took out $55.00 which I approved. After careful consideration as to how old the range hood was, I call American Residential Warranty back and told them to cancel the order. The lady said fine and would credit my account back. It has almost been a month and after several calls, one 18 minutes on hold and over an hour on hold again, I was assured that I would receive my deposit back. I just called again and was on hold 12 minutes with no response. I have cancelled my account and have gone to a more reputable company. Good luck customers!

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Sandra. We apologize for any inconvenience, our records show that a member of our claims team was able to process your request of your trade service fee refund. Please let us know if there's anything else we can do to assist. Sincerely, American Residential Warranty

Jul. 15th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Ken s Westwood, NJ

Thought company was good when signing up very attentive so I switched from ahs. I think I made a mistake. Fridge went had appointment they never showed said next appointment was 2 weeks out that was not acceptable. They than got me a& e which was a very well known company but it took a week to get an appointment made nobody called us from arw we had to wait on hold over 2 hours just to be told they will call back guess what we had to call them. The technician arrived but wanted us to sign a waiver if he broke the door it would void contract we refused and nobody from the company called us again called and emailed another week we were told they can only issue a check for 300 cause the service person couldn’t open door. Why would I sign a waiver to have the warranty voided if he broke it so we settled on the 300 as we needed a fridge and it’s going on 4 weeks. I think I will look elsewhere as customer service takes forever the warranty isn’t as stated if he can’t open it it should be covered . But if you need to purchase a warranty they pick up very fast they should put there resources in service where it’s needed. So I will be out the difference on the fridge and will end my warranty with them and return to ahs

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Ken, We apologize for the long hold times you may have experienced. Due to impacts of COVID-19, customers may experience longer than normal waits. We apologize for any inconvenience you may have incurred. Sincerely, American Residential Warranty

Jun. 11th, 2020

star star star star star

Morris Evans Stone Mountain, GA

My air conditioning motor stop working on a hot Sunday. I called thinking I would have to wait a couple days, but they had a guy to come out the same day

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Morris, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you have been satisfied with our services. Please do not hesitate to reach out should any future need arise as we are always happy to assist. We look forward to continuing to provide services for your home warranty needs. Sincerely, American Residential Warranty

Jun. 3rd, 2020

star star star star star

Alisa Madden Vancleave, MS

They are friendly and professional. They take care of the claim from start to finish and even follow up to make sure the service provided was exceptional.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Alisa, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you have been satisfied with our services. Please do not hesitate to reach out should any future need arise as we are always happy to assist. We look forward to continuing to provide services for your home warranty needs. Sincerely, American Residential Warranty

Apr. 9th, 2020

star star star star star

Cheryl Steele Great Falls, MT

I contacted them to repair my microwave and even though the tech didn't have the right parts at the time he ordered them and completed the task as soon as they came in.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Cheryl, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you have been satisfied with our services. Please do not hesitate to reach out should any future need arise as we are always happy to assist. We look forward to continuing to provide services for your home warranty needs. Sincerely, American Residential Warranty

Mar. 30th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Marquis McGraw New Haven, CT

Stay away. We had a water leak in our pipes, found out it was a bad valve. I explained it to the company who told me they could not find anyone to come out in my area. 3 days later with water continuing to flow in my basement I called myself and got a company. I called ARW and once again explained what was found. They told me because I found the company I have to pay out of pocket and they will reimburse the cost. Again I needed clarity and explained the problem that caused everything. Yes, sir no problem we will email you the link. Cool, we pay the bull which is over 2k only to find out 29 days later that ARW doesn't cover it and we are stuck with this bill. Complete rip-off. Had they told us this from the beginning when I fully explained to the rep what happened this could've been avoided. Don't get me started on my dryer that is still broken after being serviced 3 times. Some may have positive stories but I'm having a bad experience with this company.

2 years ago

star star star star star

Margaret Mansfield, OH

Our experience with American Residential has been great. We recommend them to all our friends. Would not have any other warranty comp. very easy to deal with.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Margaret, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you have been satisfied with our services. Please do not hesitate to reach out should any future need arise as we are always happy to assist. We look forward to continuing to provide services for your home warranty needs. Sincerely, American Residential Warranty

Jan. 29th, 2020

star star_border star_border star_border star_border

Toni Yagirl Miami, FL

I am very pleased. I placed a service request on November 6 2019 regarding my garage opener. As of today /13/2020 I still have not gotten my garage fixed. After two weeks I called for a status. The agent didn't have any information. I receive called the next day that I was supposed to go online and pick my garage opener and get the item number and call American Residential back. I provided the item number. There days later I received a call I went over the limit and I would have pay an additional $100 outside the deductible I already paid. I was never given a limit. It was a $350 limit that included labor. Was never told any of this. Well the garage opener was ordered on December 16th. I was told it will be mailed to me 6 t0 7 business days. I called on December 30th and was told there garage opener will be delivered to Lowes. The repair man came out on 1/13/2020 and guess what he didn't have the garage opener nor did I. It is still at Lowes. I am very upset and not happy at all. Now I have to go pick it up and reschedule another appointment

2 years ago

star star star star star

James Croft Webb, MS

We never had no problems with this company. When we call, a representative set us up with a repair company near our area. So, we are satisfied with our services.

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello James, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you have been satisfied with our services. Please do not hesitate to reach out should any future need arise as we are always happy to assist. We look forward to continuing to provide services for your home warranty needs. Sincerely, American Residential Warranty

Jan. 3rd, 2020

star star star star star

Annette Loston Lake City, FL

ARW is the best, customer service is awesome, they make sure your problem is taken care of promptly. I have been a member for 2 years and can say I am truly satisfied

2 years ago

American Residential Warranty Logo

Reply from American Residential Warranty

Hello Annette, Thank you for the kind review. We are pleased to hear that you have been satisfied with our services. Please do not hesitate to reach out should any future need arise as we are always happy to assist. We look forward to continuing to provide services for your home warranty needs. Sincerely, American Residential Warranty

Jan. 3rd, 2020